PÁRBESZÉD-IMÁDSÁG 1. kötet
Alig van hívõ ember, aki meg lenne elégedve ima-életével. Amikor Jézust tanítványai arra kérték, hogy tanítsa meg õket imádkozni, bizonyára az is indította õket erre, hogy látták Mesterükön, milyen változást idéz elõ benne az imádsága.
A PÁRBESZÉD-IMA éppen arra nyújt segítséget, hogy közvetlenül az imádság alatt már tudjuk megtapasztalni az ima erejét. Ennek az imádságformának egyetlen eszköze a hittõl átjárt józan ész. Ez mindenkinél megvan, aki elfogadta Jézust annak, aminek jött, Megszabadítónak.
A PÁRBESZÉD-IMÁNAK (ezután PI) azért van létjogosultsága, mert számos szentírási hely igazolja azt, hogy mindaz, ami épít, buzdít, vigasztal, az kizárólag Isten szent Lelkébõl forrásozik.
Minden ember lépten-nyomon találkozik olyan szellemi hatásokkal, melyek rombolnak, elkeserítenek, kétségbe ejtenek. Isten nem hagyja magára övéit. A PI által bármikor kinyitható az a forrás, mely semlegesíteni képes ezeket az ártó szellemi erõket.
E könyv olyan Jézustól sugallt tanításokat tartalmaz, melyeket a Neki feltett kérdésekre válaszként adott. Meggyõzõdésem, hogy bárki, aki a PI imaformát gyakorolja, azonnal tapasztalni fogja Jézus jelenlétének hatékony erejét arra, hogy gond-felhõi eltûnjenek.
Jézus eljött, hogy megszabadító ereje által szebb legyen a Föld. Miután elment, s elküldte Lelkét, e Lélek sem tesz kevesebbet. Sõt! Jézus szerint így jobb nekünk! (János 16:7).
A PI természetes alapja az, hogy Isten mindannyiunkat boldogságra teremtett, és ez a boldogság Jézus szerint nem körülményeinktõl függ, hanem attól, hogy miképpen állunk körülményeinkhez. Tehát nem körülményeinknek, hanem gondolkodásunknak átalakítását kell megtanulnunk ahhoz, hogy boldogok legyünk. MINDEN EZEN FORDUL! Ezt elõbb-utóbb mindenki kénytelen belátni. Így vagyunk teremtve.
E belátás mindenkit arra kényszerít, hogy döntsön, melyik utat választja e három közül:
Az egyik, hogy belefáradva a meddõ küzdelembe, melyet mostoha körülményei ellen vív, elfásulva lemond arról, hogy valaha is boldog legyen.
A másik, hogy narkotikumok után nyúl, amelyek gondolkodás-átalakítást idézve elõ, rövid idõre feledtetik a gondokat, s így valóban a boldogság érzetét keltik. Ezek a narkotikumok Istent utánzó bálványok. Ezek által elõidézett gondolkodás-megváltozást bódulatnak nevezzük, s e bódulatért nagy árat kell fizetnünk a kijózanodás után.
A harmadik, amely valójában az egyetlen helyes és semmivel sem helyettesíthetõ, az az, mikor lehetõséget adunk a bennünk lévõ Léleknek arra, hogy alakítsa át gondolkodásunkat, illetve vállaljuk a partnerséget Vele e téren. Ezt Jézus két mondatban így fejezte ki:
Alakítsátok át gondolkodásotokat és Nálam nélkül semmit sem tehettek. A PI alatt pontosan ez történik.
Amikor az imádkozó megfogalmazza gondját, baját, kérését, kívánságát Isten elõtt, akkor nem kell mást tennie, mint el kell kezdenie beszélni önmagának egyes szám második személyben olyasmit, ami itt és most õt építi, buzdítja, vigasztalja. ENNYIRE EGYSZERÛ!