Jézus a fény
Üdvözöljük, Vendég
Kérjük, hogy jelentkezzen be vagy regisztráljon.    Elfelejtette jelszavát?
Test, lélek, értelem (1 fő olvassa) (1) Vendég
Jézus tanításával kapcsolatos gondolatokról, szellemtanról stb.
A végére Hozzászólás a témához Kedvencekhez hozzáadta: 0
TÉMA: Test, lélek, értelem
#2016
graph
A felhasználó távol van Kattintson ide a felhasználó profiljának megtekintéséhez
Test, lélek, értelem 9 éve, 8 hónapja
Az irigységről

Vannak gyógyíthatatlanul sérült emberek, kiket a kapzsiság, a hiúság és az irigység oly mélyen megfertőzött, hogy nincs semmiféle mód reá, megközelíteni és megengesztelni beteg lelküket. Ezeket szánjad, de kerüljed.
Nincs az a nagylelkű cselekedet, önzetlen magatartás, bátor és nemes közeledés, ami segíthet ez embereken. Különösképpen az irigység kínozza ez embereket.
Epét hánynak, álmukban felordítanak, hánykolódnak vackukon, mint a nyavalyatörősök, habot köpnek, ha azt látják, hogy valaki munkával vagy a kegyes sors jóindulatával szerzett, elért valamit az életben. Betegek ezek, fertőző betegek. Kerüld a társaságukat, ne hidd, hogy érvelés, bizonyítás valaha is meggyőzheti őket. Mintha a leprásnak akarnád bizonyítani, hogy az egészségesek bűntelenek és ártatlanok! Nem hiszi el.
Ha feltárod előttük betegségük igazi okát, meggyűlölnek.
Ha érzéseikre akarsz hatni, fütyköst ragadnak.
Oly mélyen élnek indulataikban, mint a száműzött sorsában: nem ismernek más megoldást, csak a bosszút.
Ne alkudozz velük, kerüld el őket, s viseld el létezésüket a földön, mint egy sorscsapást.
(Márai Sándor)

Naplózott Naplózott

Módosítás: 2010.07.09 13:10 Név: Margit.

``Legyek én gyertya, csendes eszköz, szolgája az égi fénynek, Hogyha Istenem úgy akarja, ne tudjam kiért, s kikért égek.``
#2138
A.M. Timea (Felhasználó)
Irgalom, békesség és szeretet adassék nektek
Hozzászólások: 360
graphgraph
Test, lélek, értelem 9 éve, 7 hónapja
Öröm felemelt kézzel

Az ember élete során sok változáson megy keresztül.
Gondolok most itt elsősorban a belső, az értékrendbeli változásokra. Megélhetünk változást egyszerű dolgokban, pl.: hogyan öltözködünk, milyen zenét vagy irodalmi alkotásokat szeretünk, milyen módon szórakozunk/kapcsolódunk ki; vagy összetettebbekben: hiszen változik vélekedésünk a családalapításról, változnak jövőbeni terveink, fiatalként másképpen gondolkodunk bizonyos értékekről, világnézetekről, mint érett fejjel.

;Amikor gyermek voltam, úgy szóltam, mint gyermek, úgy éreztem, mint gyermek, úgy gondolkoztam, mint gyermek; amikor pedig férfivá lettem, elhagytam a gyermeki dolgokat.;
írja Pál apostol . Valóban sokszor ég és föld, ahogyan gyermekként, fiatalként szemléltük, láttuk a világot, vagy ahogyan érett fejjel gondolkodunk róla. De ez így is van rendjén.A szó szerinti értelemben vett ;gyerekes; dolgok mellett azonban az ember mást is elhagyhat, elfelejthet vagy elveszíthet, pl.: az őszinte örömre való képességet. Hiszen egy kisgyermek a legapróbb, legegyszerűbb dolognak is mennyire tud örülni. (Nem véletlenül állít Jézus is a felnőttek elé egy kisgyermeket, amikor a hitről beszél.)

Felnőttként pedig sokszor megfásulva, a mindennapok terheitől, gondjaitól megfáradva már az öröm megélésére sincsen erőnk, és nem nyílik meg szemünk az öröm
forrásának meglátására.
Az Úr jelenlétének öröme életünkben. Van ok az örömre: velünk van, közöttünk van az Úr! Mit is jelent ez? Isten oldaláról nézve: bűntől szabadítást, ítélettől megváltást, új életet.
Az öröm lényegénél fogva sugárzás, hasonlít a fényre.
A fény pedig, jól tudjuk, szükséges az élethez. Ahogyan az öröm megélése is. Az ünnepek megélése pedig nemcsak a gyermekek kiváltsága, hanem mindannyiunkké.
Csak arra vigyázzunk, hogy el ne utasítsuk!

Forrás: Csipetnyi só

Naplózott Naplózott

Módosítás: 2009.12.03 14:06 Név: A.M. Timea.

MEGISMERITEK AZ IGAZSÁGOT, ÉS AZ MEGSZABADÍT TITEKET.
#4265
Test, lélek, értelem 2 éve, 1 hónapja

12 gyakori fájdalom, ami lelki okokra vezethető vissza

A feszült, stresszel teli hétköznapok egyes személyeknél pszichoszomatikus tüneteket is produkálhatnak, amelynek hátterében egy régóta húzódó, megoldatlan lelki eredetű probléma állhat. És ezt már tudományosan is alátámasztották, hiszen az érzelmek hatással vannak a testi egészségre is.

Most kiderül, hogy mely fájdalomtípusok, milyen lelki eredetű, negatív érzésekkel hozhatók összefüggésbe.

1. Fejfájás

Arra figyelmeztet, hogy többet kell pihenjünk. Legtöbbször a napi stressz, a felgyűlt feszültség okoz fejfájást. Legyünk nyitottak, figyelmesek, vegyük észre a lehetőségeket, és higgyünk abba, hogy minden problémát meg lehet oldani.

2. Fájdalom a nyak tájékán

Ez arra utalhat, hogy gondot okoz a megbocsátás, de magunkkal sem tudunk megbékélni. Ilyenkor gondoljunk azokra a dolgokra, amelyeket nagyon szeretünk, és amiket a közeli hozzátartozóink is imádnak.

3. Vállfájás

Ez a kellemetlen panasz is egy erős, megoldatlan érzelmi problémára utalhat. Beszéljünk ezekről a nyomasztó dolgokról a szeretteinkkel, ez segíthet.

4. A hát felső részének fájdalma

Ha gyakran érzünk fájdalmat a hátunk felső részén, valószínűleg azt érezzük, hogy nem szeretnek igazán bennünket, vagy aki számunkra kedves, nem viszonozza a szeretetünket, közeledésünket.

5. A hát alsó részének fájdalma

Ez esetben az aggódás tárgyát a pénz, az anyagi javak jelenthetik. Hogy enyhítsünk a panaszokon, osszuk jobban be a pénzt, spóroljunk.

6. Könyökfájás

Ha ezzel a kellemetlen tünettel találkozunk, akkor valószínűleg nem szeretjük a változásokat az életünkben.

7. Kézfájás

A kéz a másokkal való kapcsolattartásra, ismerkedésre utal. Ha gyakran megfájdul a kezünk, akkor annak az lehet az oka, hogy nem szeretnénk mások felé nyitni, új embereket megismerni. Ahhoz, hogy ez a panasz megszűnjön, változtatnunk kell, legyünk barátságosak, ismerjünk meg új embereket.

8. Csípőfájdalom

Ez annak tudható be, hogy nem akarunk továbblépni az életben, túlságosan, görcsösen ragaszkodunk a megszokott életvitelünkhöz. Félünk döntéseket hozni. Ne halogassunk semmit, változtassunk az életünkön, hiszen sosem késő.

9. Térdfájás

Ennek több oka lehet, de az is előfordulhat, hogy ebben az esetben a beképzeltség, az egoizmus okozza a problémát. Kissé vegyünk vissza, legyünk szerényebbek, és vegyük észre másokban is a pozitív tulajdonságokat.

10. Csuklófájás

Ezt a negatív érzelmet úgy hívják, hogy féltékenység, ez okozhatja a fájdalmat.

11. Bokafájás

Meglepő módon e mögött a romantika hiánya húzódhat. Ha szeretnénk enyhíteni a tüneteken, akkor lepjük meg kedvesünket pár szép szóval, ajándékkal, virággal.

12. Lábfájás

Ezt leginkább a depresszió, a negatív gondolatok, a pesszimizmus okozhatja. Inkább vegyük észre az apró szépségeket, utána jobb lesz minden.

Forrás: http://filantropikum.com/12-gyakori-fajdalom-ami-lelki-okokra-vezetheto-vissza/

#5077
Test, lélek, értelem 3 hónapja, 2 hete

Hogyan másszuk meg a "hegyeket"

Idézőjelbe tettem a hegyeket, hiszen itt nem csak a valódi hegyekről van szó, hanem életünk nagy céljairól is.

Paulo Coelho üzenete

A. Válaszd ki a hegyet, amelyiket meg akarod mászni!

Ne figyelj arra, mit mondanak mások! Hogy "ez sokkal szebb" vagy "ez könnyebb". Sok energiát és lelkesedést fogsz beleölni a cél elérésébe, ezért te vagy egyedül a felelős és biztosnak kell lenned abban, amit csinálsz.

B. Tudnod kell, hogyan lehet megközelíteni.

A hegyeket gyakran messziről látni - szépek, érdekesek, kalandosak. De mi történik, amikor megpróbáljuk megközelíteni? Az utak kikerülik, virágok nőnek közted és a célpont között és ami olyan tisztán látszott a térképen, az kemény a való életben. Próbáld ki hát az összes utat, összes csapást, míg egy napon a csúcs előtt álsz, melyet el akarsz érni

C. Tanulj olyantól, aki már járt ott fenn!

Bármilyen egyedinek is érzed magad, mindig lesz olyan, akinek már előtted ugyanez az álma volt és olyan nyomokat hagyott maga után, melyek megkönnyíthetik utad: Olyan helyek, ahol fel lehet akasztani a kötelet, nyomok, letört ágak, melyek megkönnyítik a menetet. Ez a te utad és a felelősség is a tied, de ne feledd, hogy mások tapasztalata sokat segíthet!

D. Közelről nézve a veszély kontrollálható

Amikor elkezded mászni álmaid hegyét, figyelj a környezetre! Természetesen lesznek sziklák. Vannak alig látható repedések a hegyfalon. Vannak olyan kövek, melyeket a viharok olyan simára políroztak, hogy csúszósak, mint a jég. Azonban ha tudod, hova lépj, észre fogod venni a csapdákat és ki tudod kerülni őket.

E. A tájkép változik, élvezd hát!

Persze, hogy kell egy cél - elérni a csúcsot, de amint felfelé haladsz, egyre több látszik és nem baj, ha néha megállsz és élvezed a körülvevő panorámát. Minden megtett méter után egy picivel távolabbra látsz, használd ezt arra, hogy észrevegyél olyan dolgokat, amiket eddig nem láttál meg!

F. Tiszteld a tested!

Csak akkor tudsz hegyet mászni, ha megadod testednek azt a figyelmet, amit megérdemel. Minden idő rendelkezésedre áll, amit az élet csak kínálhat, ha nem igényled azt, ami nem adható. Ha túl gyorsan mégy, elfáradsz és félúton feladod. Ha túl lassú vagy, beköszönt az éj és eltévedsz. Élvezd a tájat, frissítsd fel magad a hűs patakban és a gyümölcsök által, miket a természet bőkezűen kínál neked, de haladj tovább!

G. Tiszteld a lelked!

Ne hajtogasd, hogy "Meg fogom csinálni!"! Lelked már tudja ezt. Amire szüksége van az az, hogy a hosszú út által képes legyen növekedni, nyújtózni, megérinteni az eget. A megszállottság egyáltalán nem segít elérni a célod, sőt oda vezet, hogy elveszi a hegymászás örömét. De figyelj oda, ne hajtogasd, hogy "Nehezebb, mint gondoltam", mert ezáltal elveszíted belső erődet.

H. Készülj fel arra, hogy egy kilométerrel többet kell másznod!

A hegy csúcsára vezető út mindig hosszabb, mint gondolnád. Ne ámítsd magad, eljön a pillanat, amikor mi oly közelinek tűnt, még olyan messze lesz. De ha felkészültél arra, hogy tovább tart, akkor ez nem probléma.

I. Légy boldog, ha elérted a csúcsot!

Sírj, tapsolj, kiáltsd a szélrózsa minden irányába, hogy megcsináltad, hagyd, hogy a szél (ott fenn mindig fúj a szél) megtísztítsa elméd, frissítsd fel fáradt és izzad lábadat, nyisd ki szemed, töröld le szívedről a port! Olyan jó érzés, hogy ami csak egy álom volt, egy távoli látomás, az most életed része, megcsináltad!

J. Tégy ígéretet!

Most, hogy megtapasztaltad azt az erőt, amiről nem is tudtál, mondd magadnak, hogy mostantól életed végéig használni fogod ezt az erőt! Lehetőleg fogadd meg azt is, hogy megmászol egy másik hegyet is és indulj el egy új kalandra!

L. Meséld el a történeted!

Igen, meséld el a történeted! Mutass példát! Mondd el mindenkinek, hogy lehetséges és így másoknak is lesz majd bátorságuk szembenézni a saját hegyeikkel.

Forrás: Like The Flowing River (Kindle kiadó)
Paulocoelhoblog.com http://inspiralo-uzenet.blogspot.com/2011/12/hogyan-masszuk-meg-hegyeket.html

Naplózott Naplózott

Módosítás: 2019.04.03 20:05 Név: Margit.

#5080
Test, lélek, értelem 3 hónapja, 2 hete

A lélek csendje

" Igazán hallgasd meg azt, amit mások mondanak neked, és amit Te mondasz.
Más emberek rámutathatnak személyiséged olyan részeire, amelyeknek Te nem is vagy tudatában. Légy nyitott mások megjegyzéseire és konstruktív kritikáira, nézd ezeket objektív módon, és legyél képes azt mondani, hogy " Igen, ez így van.
Ezen még dolgoznom kell." , vagy " Nem, ezt nem jól látják. Én egyáltalán nem vagyok olyan."
Az a legfontosabb, hogy figyeld meg saját kulcsmondataidat.

Mik a kulcsmondatok?
Azok az állítások, amelyek tükrözik belső meggyőződéseidet.
Ezek azért olyan fontosak számodra, mert mély elkötelezettséget érzel arra, hogy nekik megfelelően cselekedj."
(Dr. Ian Gawler: A lélek csendje)

Naplózott Naplózott

Módosítás: 2019.04.04 13:30 Név: Margit.

#5295
Test, lélek, értelem 4 hete, 1 napja

A múlt tanítása

Ha a múltadba tekintesz, kérlek, a bűntudat helyett a tanulságokat keresd, melyek hozzájárultak fejlődésedhez.

Értsd meg, egyes leckékre miért volt szükséged, hogy ne kelljen újra átélned mindazt. Minden helyzet, ami lélekben megérintett (akár pozitív, akár negatív irányba), tanulságokkal szolgál a fejlődésedhez. Sőt, az is lehet, hogy más embereket is megértésekhez juttattál általa.

Nincs olyan esemény, mely ne hozna Számodra emelkedést, ha hajlandó vagy észrevenni a benne rejlő tanítást.

Guzsik-Mohácsi Viktória (https://elozoeletek.blogspot.hu)

Az elejére Hozzászólás a témához
Támogatja a FireBoardegyenesen az asztalra hozza a legújabb hozzászólásokat