Jézus a fény
Üdvözöljük, Vendég
Kérjük, hogy jelentkezzen be vagy regisztráljon.    Elfelejtette jelszavát?
Egyházi tiltakozás és tévtanításnak nevezi az alábbi irányzatokat (1 fő olvassa) (1) Vendég
Ebbe a témába azokat az írásokat, körleveleket teszem, amiket "tévtanításnak" nevez az egyház. Sajnos!
A végére Hozzászólás a témához Kedvencekhez hozzáadta: 0
TÉMA: Egyházi tiltakozás és tévtanításnak nevezi az alábbi irányzatokat
#2709
Margit (Adminisztrátor)
Adminisztrátor
Hozzászólások: 2947
graph
A felhasználó távol van Kattintson ide a felhasználó profiljának megtekintéséhez
Egyházi tiltakozás és tévtanításnak nevezi az alábbi irányzatokat 4 éve, 3 hónapja  

Kedves látogatók!


Az alábbi oldalakon lévő írásokat a katolikus egyház által írt körlevelek alapját képező, általuk tévtanításnak tituált írásokat szeretném közreadni, amit nemrég a karizmatikus.hu oldalon a tévtanítások menűben találtam. (kérem, hogy nézzétek meg és győződjetek meg róla. http://www.karizmatikus.hu/teveszme.htm) Megmondom őszintén nagyon megdöbbentem, mert oldalakon keresztül sorolják fel azokat az irányzatokat, amiket tiltanak a katolikus emberektől. Sajnálatos dolog ez a mai világban, amikor egyes egyház képviselői ilyen cselekedetekre buzdítják az embereket.
Az egyház vezetőinek azon kellene elgondolkodniuk, hogy miért oly kevés az, az ember tábor, aki követi a hagyományos katolikus tanokat. A jelenlegi táborát is csak a megfélemlítés által képes megtartani, mert másképpen még annyi ember sem járna a templomokba.

Sajnos én is megtapasztaltam ennek az egyháznak a képviselőinek a kemény megfélemlítés általi következményét, mert nemrégen amikor még az oldalamon a vendégkönyv és a fórum témái nyitott volt, akkor engem is valósággal megtámadtak, azért mert az oldalamon ezoterikus és szellemtani írások is vannak. Mindenféle ördögtől megszállottnak neveztek és hogy én félrevezetem az embereket. Szégyeljem magamat, és még nagyon sok gyalázatos hozzászólást beírtak, nem hagytak békén, napokon keresztül zaklattak, és emiatt a vendégkönyvet be is zártuk, mert oda nem illő tartalmakkal látták el.

Ezek után elkezdtem gondolkodni, hogy hogyan is válhat egy Isten hivő ember ilyen elvakulttá a hitében, hogy semmiféle más tanítást nem képes elfogadni, de még azokat is üldözik, akik másképpen hisznek.
A kedves látogató által belinkelt karizmatikus.hu oldalra látogattam el és akkor ért a döbbenet, hogy ezek az emberek azért ilyen elvakultak, a hitükben, mert állandóan körlevelekkel bombázzák őket, hogy mire vigyázzanak, és akkor felsorolják a tévtanítások listáját. Döbbenet.

A katolikus egyház szerint nincs más út az Istenhez csak az amit ők tanítanak. Az még nem is lenne baj, de ne akadályozzák meg, ne félemlítsék meg azokat a tisztaszivű, útkereső embereket, akik esetleg másként akarnak gondolkodni és hinni az Istenben.

Előrebocsátom, hogy ezzel az írással nem megbántani akarom azokat az embereket, akik ebben a hitben élnek, csak a megdöbbenéstől nem tudok mást tenni, csak felhívom az emberek figyelmét azokra az írásokra, amiket ezek után találnak. Egy kicsit hosszú, de érdemes elolvasni, mert abban minden benne van, ami a katolikus egyház tanításán kívül van.

Az én meglátásom szerint a mai nehéz világban pontosan az a cél, hogy minél több ember ismerje meg az Istent, és ezt nem csak az említett egyházon belül lehet, hanem nagyon sok olyan jóakaratú, szeretetteli közösségek léteznek, ahol az emberek megtalálják az Istenhez vezető útjukat, anélkül, hogy félelemben élnének.
Az én weboldalam és benne a fórumban is azért tárok a látogatók elé többféle tanítást, "svédasztalt" hogy mindenkinek "szive-joga", hogy kiválassza azt, amiben a lelke megnyugvást talál.
A fórumomban több mint 180 témakörben lehet olvasni olyan írásokat, amik az ember lelkében megnyugvást és szeretet ébresztenek.
Az én meglátásom szerint Jézus nem csak egy "egyházban" található meg, mert Jézus mindenkihez jött nem csak a katolikus egyházhoz. Jézus nem alakított egyházat, azt már az emberek alakították, hanem minden jóakaratú, szeretetteli ember szívében megtalálható, aki az Ő akarata szerint cselekszik.
Minden, ami a szívet, lelket építi és vigasztalja az az Istentől származó cselekedet, de aki rombol, taszít, gyűlölködik, rágalmaz stb. az, az ellentétnek a műve.

Köszönöm nektek, hogy elolvastátok az írásomat és itt folytatódik azzal, amit ide bemásoltam a karizmatikus oldalról, hogy aki nem ismeri ezt a tant, itt elolvashatja.
Mindenki értelmezze a saját hite szerint.
Imre Margit




Ezen az oldalon a katolikuis egyház mindent tílt, vagyis minden tévtanítás.

Idézet a karizmatikus.hu oldalról


Megjegyzés: ha a karizmatikus.hu-ra http://www.karizmatikus.hu/teveszme.htm linkeltek , akkor a kezdőcim alatt hosszú írásokat lehet abban a témában találni, bővebben ki vannak fejtve.
(IM)


Tévtanítások, téveszmék, kritikák

Az alábbi webhelyek és dokumentumok segítenek eligazodni a NEW AGE és más káros tanok, hitvallások megtévesztő felvetései és a katolikus hittel kapcsolatos tévtanítások között. Egyes nem katolikus közösségek és szabadegyházak rövid ismertetőjét is közreadjuk.

Tévtanítások


- Napjaink tévtanításai - a kereszténység alapjait támadó tévtanításokról
(Horváth András)



Téveszmék, nem katolikus irányzatok


- Jézus Krisztus az Élő Víz hordozója - vatikáni dokumentum a New Age veszélyeiről
- Ayurvéda és gyógynövények
- Antropozófia, Waldorf iskola (Rudolf Steiner), Gordon módszer
- A Biblia kódja (Apológia Központ)
- A bioenergetikáról és csakraterápiáról (egy volt szellemi gyógyító írása)
- A dalai lámáról
- A Da Vinci kód (az Apológia Központ és a Parókia Református Portál összeállítása)
- Feng Shui - a New Age legújabb fenegyereke
- Garabandal - jelenések
- Homeopátia - keresztény szemmel (összefoglaló)
- Érvek a homoszexuálisok házasodási és örökbefogadási "joga" ellen
- A jóga elmélete és gyakorlata nem összeegyeztethető a kereszténységgel
- Hogyan egyeztethetők össze Jehova tanúinak Krisztussal kapcsolatos tanításai a Bibliával?
- Júdás evangéliuma (Az Apológia Központ összefoglalója)
- "Keskeny nyomtávú" vallásosság avagy a hit egyéni értelmezésének veszélyei
- Maria Treben - Kovács Gábor atya oldalairól
- A melegekről - a Hittani Kongregáció dokumentuma: Az azonos nemű személyek együttéléseinek törvényes elismertetésére irányuló törekvésekről (a teljes dokumentum magyarul)
- Közlemény Anthony de Mello SJ atya írásaival kapcsolatban
- Multi Level Marketing (MLM) vallás kiskátéja- az Igen összefoglalója
- Okkultizmus-alternatív szeretet Az önfejűség kisértése
- Embergép - kerekasztal beszélgetés a New Age-ről (Magyar Nemzet, 2006. júl. 30.)
- Bibliai helyek a New Age szellemiségével kapcsolatba hozható eszmékről (dr. Sörédi Pál)
- A New Age - a Biblia szemszögéből (Basilea Schlink), a New Age veszélyei (Tardif atya)
- Keresztények és a New Age
- Részt vettél-e már New Age praktikákban?
- Mormonok és keresztények (protestáns testvéreink érvelése)
- Amerikai püspökök iránymutatása a reiki alternatív gyógymódként történő alkalmazásáról (2009)
- A Rotary klubról
- Sai Baba Magyarországon
- A Hittani Kongregáció állásfoglalása a szabadkőművességről
- Szabadkőművesség - Kovács Gábor atya honlapjáról
- Szcientológia
- Szcientológia objektívan és szubjektívan

- Szekták - tanácsok hozzátartozóknak "szektaügyben"
- Szabadegyházak (a Logosz Munkacsoport anyagai alapján)

- Metodisták
- Baptisták
- Pünkösdisták
- Új vallási közösségek
- Krisztus Szeretete Egyház
- Hit gyülekezete
- Destruktív szekták
- Szektákról általában
- Jehova tanúi
- Szcientológia
- Mormonok
- Sátánizmus
- Moon-szekta(múnizmus)
- Spiritizmus
- Krisna-tudatúak
- New Age
- Rózsakeresztesek
- Adventisták
- Lélekvándorlás
- Sükösd - látomások-magánkinyilatkoztatások

- Az érseki állásfoglalás megerősítése (Bábel Balázs), 2007
- A területileg illetékes kalocsa-kecskeméti érsek (+Dankó László) állásfoglalása a sükösdi kinyilatkoztatások ügyében, 1996
- A jugoszláviai magyar püspökök állásfoglalása a sükösdi kinyilatkoztatások ügyében, 1998
- Hogyan választhatom ki, melyik az igaz és melyik a hamis szekta/vallás? (Protestáns érvelés, a katolikus felfogással nem mindenben egyezik meg)
- Teljes Evangéliumi Közösség, Újszövetségi Gyülekezet
- Miért ragaszkodnak a keresztények ahhoz, hogy a megmeneküléshez Jézusban kell hinni?
- Vatikáni dokumentumok Vassula Ryden megítélésével kapcsolatban (2005-2007)
- A Zenről (Lasalle nyomán, Apológia Központ)


Szabadkőművesség


- Ulrich atya és a szabadkőművesek - a semleges és tárgyszerű tudományosság hasznáról
- Ulrich atya és a szabadkőművesek - a tolerancia hasznáról
- Ulrich atya és a szabadkőművesek - még egyszer a toleranciáról

Bulvárpszichológia

- Pál Ferenc atya - avagy hogy kerül a bulvárpszichológia az oltárra
Hidas-Raffai-féle anya-magzatkapcsolat-analízis
Ki ne szeretne boldog és problémátlan várandóságot, könnyű és gyors szülést, kivételesen intelligens és szociábilis gyereket. A mai anyáknak ez már egyáltalán nem elérhetetlen álom, tudhatjuk meg a bababiznisszel foglalkozó médiából, csak részt kell venniük a Hidas-Raffai-féle anya-magzat kapcsolat-analízisben.

Egy ilyen sokat ígérő módszert érdemes közelebbről is megismerni.

Újpogányság, ősmagyarság

- Az Egyház élő hitével összhangban (püspökkari körlevél - újpogányság, ősmagyar szinkretizmus)
- Nyílt levél a Magyar Püspöki Konferencia Főméltóságainak (dr. Papp Lajos)
- Az MKPK titkárságának válasza dr. Papp Lajos nyílt levelére

"Az a hír jutott el hozzánk, a Magyar Katolikus Püspöki Konferencia Titkárságára, hogy dr. Papp Lajosnak a Konferenciához intézett nyílt levele több karizmatikus listán is megjelent. Amennyiben ez így van, akkor szeretnénk, ha a levélre írott válaszunk is megjelenne ezeken a listákon. (A szöveg alább olvasható)
Köszönettel:

Mohos Gábor
MKPK titkár
----------------------
Tisztelt Professzor Úr!
A Magyar Katolikus Püspöki Konferencia részére küldött levele kedves stílusa ellenére igen megtévesztő és súlyos vádakat fogalmaz meg.
Bár a körlevélből egyértelmű, mégis hangsúlyozzuk, hogy annak címzettjei a katolikus hívek és célja a katolikus hit megőrzése, amely minden katolikus püspök elemi feladata. Éppen ezért a körlevél megírása sürgető kötelesség volt.
A körlevél hangvétele pozitív, elsősorban értékeinkről, helyes öntudatra ébredésünkről szól katolikusokként és magyarokként, ezért teljességgel érthetetlen az inkvizícióval, máglyával, kirekesztéssel kapcsolatos vád, amelyek a körlevélben egyáltalán nem szerepelnek.
A körlevél egyetlen személyt sem vádol, hanem híveink figyelmét hívja fel a katolikus hitünkkel össze nem egyeztethető eszmékre és tanokra.
Hitünk megfogalmazása és védelme a vallásszabadsághoz való alapvető jogunk része.
Tisztelettel: az MKPK Titkársága"
- A táltosok már a spájzban vannak (a Heti Válasz írása)
- Vicc? (Kovács Gábor atya válasza dr. Papp Lajos nyílt levelére)
- A püspökkari körlevélhez (Gyurka testvér)
Molnár V. József, Papp Gábor és az újpogányság Magyarországon 1.
Molnár V. József, Papp Gábor és az újpogányság Magyarországon 2.

A szeretetről, valamint az "alternatív szeretetről", mely a modern okkultizmusban van...
Gál Péter atya előadása
(Elhangzott Máriagyűdön, a "Betánia" Rehabilitációs Otthonban tartott lelkészi-orvosi előadássorozat keretében, 2000. októberében)
Napjainkban az okkult gyógyászat új virágkorát éli, és eme gyógyító törekvése összekapcsolódik egy új vallási-világnézeti mozgalommal, mely gyakran mint több vallási elemből összegyúrt kozmikus vallás jelentkezik, illetve gyakran New Age mozgalomnak nevezi magát. Ez az okkult divat legújabb szakaszába érkezve előszeretettel kezd használni bizonyos keresztény fogalmakat, mint pl. a szeretet. Ezt részben kezdettől meglévő összekeverési hajlandósága folytán teszi, részben üzleti szelleme szerint, hogy spirituális portékája a keresztényeknek is eladható legyen. Ezért szükségesnek látszik, hogy megvizsgáljuk, mit is jelent az a szeretet-fogalom, melyet az ezoterikus világmozgalom használ.
Az okkultizmus (ma úgy mondják hívei, hogy "ezoterika") világnézeti tartalmait több vallási-filozófiai területről gyűjtötte (Egyiptomi vallás, hellén bölcselet, káldeus mágia, keleti vallások). Az okkultizmus legtöbb régi és mai irányzata monista világképű, vagyis a "minden-egy" elve szerint gondolkodik és cselekszik. Fontos, hogy "cselekszik", mert a mágia tevékenyen akarja uralni és befolyásolni a világ anyagi és szellemi részleteit. Ezt azon az alapon véli, hogy teheti, hogy szerinte minden, ami csak van, egy nagy egység részeként összefügg, illetve egynemű, amiért akár egy helyből szellemi gyakorlatokkal (imagináció, telepátia, mantra) bármely két dolog, személy, stb. között kapcsolatot és ráhatást létesíthetek, s ami itt történik, az amott működni fog... Ez minden mágia alapja. Az indiai eredetű tantra-jóga a szexualitáson keresztül tanítja az önmegvalósítást, a felszabadulást. Így beszél a Tantra-jóga tanítója: "A tantra szerint nincs válaszfal, az csak látszat. Minden Egy. Mi értelme ezzel a látszattal foglalkozni?...A különbségeket csak a te elméd gyártotta, felejtsd el! Fogadd el önmagad, és mindent, ami létezik!"
A másik világképi eleme az okkultizmusnak a Nettesheimi Agrippa-féle (középkori mágus) "kvintesszencia", azaz a "világszellem" sajátos fogalma. Így magyarázza: "...szükség van egy, a testnél magasabb rendű közvetítőre, olyanra, amelyik nem testszerű, hanem már-már lélekszerű,...hogy általa a lélek a testhez kapcsolódjék. Ilyen közvetítőnek képzelik a világszellemet, amit mi kvintesszenciának ( ötödik létezőnek) mondunk....Az efféle szellem tehát mint közvetítő mindenképp fontos feladatot lát el: az égi lelkek általa juthatnak be a durva testbe, s gazdagítják azt nagyszerű adományaikkal. A világ testében oly formájú e szellem, mint a mi szellemünk az emberi testben ... e kvintesszencia a világ lelkének erőit terjeszti szét a mindenségben, mert az egész világon semmi sincs, amely erejének legalább szikrájával ne rendelkezne." "E szellemet akkor tudjuk még jobban hasznosítani, ha (...) legalább azokat a dolgokat használjuk, amelyekben a legnagyobb bőségben található e szellemi erő." (De occulta phil.36.p. Holnap k. Bp. 1990.) Ez a Hermész-követő ókori okkultisták Theleszmje, a hinduk akasha-ja, a spiritiszták asztrál-fénye, modern természetgyógyászok "kozmikus energiája". Ez az ún. "Nagy mágikus ágens", mellyel a beavatott a parancsait a távolba közvetíti... A mai ezoterikus gyógyászat és a különféle meditációs mozgalmak ezt nevezik el egyre gyakrabban "szeretetnek".
Mindennapos tanács ún. természetgyógyászoktól, távgyógyítóktól így hangzik el a telefonba: "Este 8-kor majd helyezze kényelembe magát és én akkor energiát fogok küldeni önnek. -Milyen energiát? - Hát gyógyító szeretetet fogok küldeni önnek, szeretet-energiát." Mivel pedig ez az energia is a minden-Egy része, része egy szüntelen visszatérő, vagy éppen fejlődőnek felfogott kozmikus folyamatban lévő nagy egységnek, melyben az elemek alapvető homogenitásuk miatt felcserélhetők, sőt, átlépnek, vagy átalakulnak egymásba. Minden mágus így beszél, és ezt találom a New Age gyógyító könyveiben is: "mindegy, hogy honnan van az energia, csak az a lényeg, hogy tudjad használni". A reiki-beavatáson elhangzott: "Ezt az erőt, amit most kapsz, nevezheted kozmikus energiának, Marx-nak, Jézusnak, szeretetnek, kinek mi felel meg, a lényeg, hogy működni fog..."
Louis L. Hay az egyik hírneves kaliforniai New Age mesternő, aki viszonylag sokszor használja a szeretet szót. Az "önkritika totális melléfogás" című könyv-fejezetében az ajánlott napi spirituális gyakorlatai közé ezt írja: "Légy jó magadhoz. Szeresd önmagad és bízzál magadban." (90.p.in: Éld az életed, édesvíz, Bp. 1992.) Ilyen mondatokat kell naponta többször ismételgetni az ő előírása szerint. "Az élet végtelen körforgásában, ahol most vagyok, minden teljes, egész és tökéletes... Segítek magamon, és az élet is megsegít... Szeretem magamat; ezért szeretettel viselem gondját a testemnek. Tápláló ételekkel és italokkal látom el, szeretettel ápolom és öltöztetem, a testem pedig szeretettel viszonozza gondoskodásomat: egészségtől és energiától duzzad. Szeretem magamat, ezért kényelmes otthonban élek, amely kielégíti igényeimet, ahová mindig öröm hazatérnem. A szobákat a szeretet rezgéseivel töltöm meg, hogy aki csak belép, magamat beleértve, érezze ezt a szeretetet, és részesüljön gyógyító erejében....Csak kedves emberekkel találkozom, hiszen bennük saját magamat látom. Szeretem magamat; ezért megbocsátok s elengedem a régi sérelmeket; csak így lehetek szabad."
A hindu csoda-guru, Sai Baba kivételesen használja a szeretet szót, saját irányzatát a szeretet vallásának tartja, önmagát a nagy vallásalapítók, köztük Krisztus leszületésének vallja. Az előző szerzőhöz hasonlóan, a monizmus talaján az önmegváltás önhipnotikus útját propagálja. "Saját szabad választásodból teremted meg világodat. A sokat látod, a sokat keresed, nem az egyet. Próbáld meg a sokat Egyre csökkenteni. Mások, és magad fizikai testét, a családot, a falut, a közösséget, az államot, a nemzetet, a világot olvaszd magadba, így egyre jobban kiterjedve haladj a mindent magába foglaló lojalitás útján, és juss el az egységhez...Ez a szeretet Sadhanája, mivel a szeretet kiterjedés, befogadás, egységesítés. Az egyénnek univerzálissá kell válnia." (Sai Baba: Istenember, Bp. 1993.111.p.)
A régi és újkori okkultizmusban, az ókori gnózisban, a keleti vallásokban nem találhatjuk meg a szeretet fogalmát, ha pedig szó van a szeretetről, akkor az ezt a fenti világenergiát, életerőt, általános mágikus hatóenergiát jelenti. A szeretet ebben a világnézetben egy személytelen erő, egy mindenütt jelen lévő hatásos energia, amellyel fel lehet töltődnöm, és utána kisugározhatom magamból. A Tantra-jógi ezt tanítja: "Fogadd el hálásan azt, ami vagy... Tárd fel érzéssel, éberséggel, mély tudatossággal, sok szeretettel... igyekezz megérteni azt, ami történik... Ha az energia veled dolgozik és nem ellened, akkor ez a föld a paradicsom, a te tested a templom, és ahol vagy, az szent hely..."
C.G. Jung (aki a New Age egyik guruja - a kifejezés életrajzírójától származik!-) legtöbb írását elolvastam és nem találkoztam a szeretet kifejtésével, sőt, még a szerepére való utalással sem. Csupán egy hely van az olvasmányaimban: az Összegyűjtött Művek 11. kötetéből. Itt sem a szeretetről beszél, hanem meglehetősen csalódott, keserű iróniával helyezi az evangéliumi szolgáló szeretet fölébe a bűnös önmagam szeretetét. "Hogy megvendégelem a koldust, bántómnak megbocsátok, s akár még ellenségemet is szeretem Krisztus nevében, az kétségtelenül jeles erény. Amit testvéreim közül a legjelentéktelenebbel cselekedtem, azt Krisztussal tettem. Ám, ha azt kellene fölfedeznem hogy mindenek között a legcsekélyebb, a koldusok legszegényebbike, minden sértegetők legszemtelenebbje vagyok, sőt az ellenség bennem magamban van, sőt, mit több, nekem magamnak van szükségem javaimból alamizsnára, mi légyen akkor? Akkor rendszerint felbillen az egész keresztény igazság, nincs többé szeretet és türelem, s a bennünk lakozó testvért ostobának nevezzük..."
Levelei között pedig ezért azt javasolja: "Ahelyett, hogy önmagunkat, vagyis a keresztünket magunk hordoznánk, Krisztusra rójuk megoldatlan konfliktusainkat. Az 'Ő keresztje alá állunk', de a világért sem a magunké alá. Krisztus a keresztjét Ő saját maga vitte, és az az övé is volt..." Íme a megváltó jézusi szeretet derekas félreértése, noha tudható lene, hogy a megváltás kereszthordozásában a mi keresztünket, "a mi fájdalmainkat és a mi betegségeinket is elhordozta" Ő. Jungnál ezek után természetesen az lesz a valódi Krisztus-követés, amit ő is az önszeretet - önfigyelem témájában javasol: " Mivel pedig mással nem szabad azt tennünk, amit saját magunkkal nem tennénk, azt a bűnöst is föl kell karolnunk, aki nem más, mint saját magunk." (Gondolatok a vallásról...54-55-56.) Jung valamiért képtelen megérteni a kereszt által kinyilatkoztatott isteni szeretetet, és úgy tűnik, hogy abban is az okkultisták és gnosztikusok nyomdokain halad, hogy a szeretet helyett a lelki befeléfordulás útjaira irányít mindenkit. Ezen az úton válik Jung is az okkultistákhoz hasonlóan, a pszichoterápiás módszerének nem titkolt túlértékelése és a szeretet keresztény fogalmának meg nem értése nyomán - az önmegváltás apostolává.
Miben áll a szeretet kinyilatkoztatott fogalma? A szeretet részesedés a Szentháromság életéből. "Az Isten szeretet." A szeretet a személyes istenkép lényege. A szeretet Isten kinyilatkoztatása, a kinyilatkoztatás a szeretet bemutatkozása. A keresztény élet középpontja. A szeretet személyes kapcsolat, az ideális kapcsolat Isten és ember, ember és ember között. Nincs szeretetkapcsolat állatok, növények, tárgyak és az ember között. A szeretet cselekvés és a legfőbb erény. A legmagasabb rendű értékkel, vagyis Istennel való találkozás, ennek keresése és a hozzá való ragaszkodás. A szeretet Isten önközlésének elfogadása, s vele az Isten kegyelmébe, az üdvösségébe való belépés történik. A szeretet nem érzelem, hanem akarat és konkrét szolgálat. Odaadás. A szeretetben ezért az ember állandóan transzcendálja magát. A szeretet alapvető formája a másiknak, a szenvedőnek, a gyarlóbbnak az önfeledt és önfeláldozó szolgálata. Az emberi szeretet el akarja juttatni a másikat a kiteljesedése felé, ezért önmagát, önzését, saját személyét félreállítja, és mégis ebben az önzetlenségben gazdagodik igazán. Ilyen esetben az emberen keresztül is Istennel való kapcsolat, Isten szolgálata, amelyben Isten az Ő Szentlelkében sajátos módon jelenvalóvá válik. Az Isten szeretetéről és a valódi emberszeretet természetéről a legfontosabb igék: "Úgy szerette Isten a világot, hogy egyszülött Fiát adta érte, hogy benne hisz, el ne vesszen, hanem örök élete legyen." "Amit a legkisebbek közül eggyel tettetek, azt velem tettétek....Senkinek nincs nagyobb szeretete annál, mint aki életét adja barátaiért." A szeretet nem olyan valami, ami önmagában húzódik a kozmoszban, nem is valami sugárzás, vagy alapvető rezgés, vagy energia. A szeretet nincs személyek nélkül. Azért éltet és gyógyít, mert maga a Szentlélek, a szeretet Lelke van jelen ott, ahol valami szolgálatot tesznek, áldozatot hoznak valaki javára, vagy Istent szolgálják, imádják. A szeretet a Szentlélekisten cselekvő munkája. Minden szeretet forrása Isten, aki maga segít, hogy képesek legyünk a szeretet tetteire és szavaira.
A mai okkultisták, akik közé a legtöbb ún. természetgyógyász is tartozik, vagy a panteisztikus élmények egyik aspektusát azonosítják a szeretet-fogalommal, vagy konkrétan kimondják, hogy a szeretet az egységes kozmosz energia-rezgéseinek egyik formája. Így tehát az energia, és a "Magasabb intelligencia" kifejezéseihez hasonlóan a szeretet is személytelen marad világukban, csakúgy, mint általában maga az istenfogalom. A "Szeresd felebarátodat, mint önmagadat!" felszólítást megfordítják: "Szeresd önmagadat, (mint felebarátodat!) hogy felebarátodat szerethessed!" Önmagunk ismerete - mondják-, és az, ha nem vetjük el magunkat önpusztító módon, és nem ássuk alá a saját önbizalmunkat, az segíthet abban, hogy másokat is elfogadjak, hogy mások felé is tudjak lépni. Ám nem feltétlenül következik ebből az, hogy ezért, ezután valóban fogom is jobban szeretni a felebarátomat, hiszen az egy többlet. Általában látható, hogy egy önmagában erős én, egy "gyógyult személyiség" még nem válik automatikusan a szeretet forrásává, minthogy az a fajta szeretet, amely mások felé áldozatosan fordul a cselekvésben, kegyelemként, adományként és hitben való gyakorlatozás nyomán, Istentől való emberi többlet. A valódi szeretet emberi képességként megbújik a belső lehetőségeink között, mert így vagyunk teremtve, aztán erény is, tehát már egy készség, és egyúttal ajándék is marad, tehát Istentől ingyenesen ered, miközben kérhető tőle. Ha csupán a magunk elfogadásán és szeretésén fáradozunk, abból még nem következik automatikusan a mások aktív szeretete, mert az önzés bármilyen szinten szívesen megreked az énünkkel történő foglalkozások termékeként. Tehát szükséges a szeretet-parancs első felére koncentrálni, az eredeti sorrendben. Az okkultisták szeretet-útvonala tehát eltávolíthat Jézus tanításától.
Isten szeret engem - és én viszontszeretem Őt. Isten megvált engem, mert szeret engem, tehát nem kell megváltanom magam azért, mert szeretem magamat. Elég, ha Isten felé fordulok, és neki adom át magamat (a magamért való aggodalom, a magam szeretete helyett). (A szeretet odaadás...) Az ő szeretete elegendő számomra is, feltéve, ha hiszek ebben a szeretetben és megváltásban, illetve ha valóban el akarom azt fogadni, és kellőképpen meg tudom nyitni a szívemet feléje. Ha ez nem megy valami okból, akkor hasznos kerülőút lehet pl. az önmagam egyre mélyebb elfogadásának gyakorlása, ám ez nem veszély nélküli.
A modern okkultizmus Junggal az élén a maga szeretete felé fordítja az embert, amiből az következik, hogy ha szeretem magamat, akkor meg is fogom váltani magamat, ami persze még embernek nem sikerült, amennyiben a megváltás nem azonos egy meditációs, önhipnotikus, vagy pszichoanalitikus eredetű emelkedettséggel, ún. spirituális élménnyel. Rendszeresen sikerül viszont az egyénnek így visszacsúsznia olyan önszeretetbe, amely bezárhatja és újra betegesen elszigetelheti őt. (Ha nem éltem volna át ezt, kvázi jógiként, akkor nem mondanám.) S ami a legfontosabb, ezen az úton lehetséges bagatellizálni a Megváltó Isten Fia szerepét az.életemben...
A szeretetnek a fogalmát a monista és panteista világkép hátterével valóban egész másra használják. A monista-panteista szemlélet megengedi azt az elméleti és gyakorlati relativizmust, melyben eltűnik a bűn és az erény, mert az egység jegyében egyszer így tekintjük, más nézőpontból pedig mást látunk benne. Maga Jung is alapvetően az egység-gondolattal birkózik életművében, miközben a dualizmust érdekes módon megőrzi saját istenfogalmában. Nem egyszer mondja, hogy "Isten a gyűlöletet és a gonoszt is magában foglalja" (Beszélgetések és interjúk, 172.o.) Az ilyen gondolatsorok, hogy a rossz, a jó, valamint hogy az Isten és a gonosz is bennem vannak, illetve hogy Istenben van a jó és a rossz is, ezek elvezetnek: 1. a személytelen istenség képzeteihez (ami lehet egy pszichológiai alakulat csupán), akár pedig önmagam istenítéséhez, ill. 2.: arra, hogy a megváltás is csak belső, pszichológiai kell legyen. Egy ilyen istenkép természetesen nem viseli el az "abszolút szeretet" jelzőjét...
Az általános feloldódás és összemosódás lehetőségei között napjainkban a szeretet gyakran éppen a vele ellentétes erőknek a jelzéseként is megjelenik. A szeretet mint a legmagasabb erkölcsi fogalom, amely a keresztény kinyilatkoztatásban már megtisztította magát az előző korok homályaitól, megszűnése nélkül nem szenvedheti újra el a fogalmának kitágítását, vagy a szinkretizmust, illetve az alternatív használatot. Az okkult gyógyászat negatív gyümölcsei igazolják azt, hogy nem ugyanarról beszélnek ezekben a körökben, amikor a szeretet szót használják. Ami e szeretet-energiázásokban működik és oly gyakran aktuálisan elmezavart hoz létre, vagy szexuális kiszolgáltatottságot, majd szellemi függőséget a természetgyógyász és paciense között, annak nem sok köze van a kinyilatkoztatott szeretet-Istenhez.
A szeretet okkultista energia-fogalma, valamint az egység-elvű világkép nyomában nincs alapja, sem értéke az igazi szeretet személyes kapcsolatformáinak, és szinte egy szintre kerül, egymás mellé kerül a macskák, kutyák, sőt tárgyak szeretete (kedvelés, anyagi vágy, I like you) a személyes szeretettel, amely Isten és emberek, vagy ember és ember közti kapcsolat. (Nem térhetünk ki arra, hogy a legnemesebb emberi szeretetben is benne vannak a vágyak, az erósz, a szépség keresése, stb., de a durva összemosásra, amely a mai hétköznapi szemléletben, éppen az okkult dömping miatt erősödik, fel kell hívni a figyelmet.)
Nagy hibává válhat esetenként a keresztény életvitel közepette is a szeretet azonosítása a pozitív érzelmekkel. A New Age szüntelen a belső, a más tudatállapotok létrehozása általi emocionális élményekre, feltöltöttségre, örömök átélésére törekszik, megoldás, megváltás gyanánt. A valódi szeretet nem függ érzelmektől, és végképp nem jelenthet egy bizonyos tudatállapotot. A szeretet nem meditáció, vagy önhipnózis tünete.
Az is a mai divatos gondolkodás része, amikor a morális síkon a szeretet csak odáig jut el: "Fogadd el a másikat!" Ez a liberalista minimál-altruizmus még nem a valódi szeretet, csupán a saját békéjét és függetlenségét kereső keleti vagy ókori felfogásokhoz hasonlóan az ember tartózkodási helyét jelöli a többiek között. Az elfogadás még nem evangélium, még nem kereszténység. Önmagában ez még elvezethet a másik tévedéseinek, bűneinek jóváhagyásához is. A keresztény lépés, az igazi szeretet az a másik szolgálata. Ez közvetít igazi irgalmat, igazi figyelmet. Ennek nyomán történnek változások, akár a másikban, aki lehet problémás, de én mégis szolgálom őt. Jean Valjannal a szökött fegyenccel szemben ilyen lépés volt az általa ellopott ezüst gyertyatartók visszaadása, amely gesztusban az ő lelkét megérinthette a szeretet irgalmassága, és ez alakítani kezdte őt. A Bibliának és benne a Szeretet-himnusznak a tanítása nyomán a szeretet megkerülhetetlen fontos aspektusa a közösségiség. Pál is közösségnek írja, és ebből a szövegből is nyilvánvaló, hogy a szeretet közösségi kapcsolatokban van, alakul, cselekszik, növekszik. Isten közösségi lényt teremtett ember gyanánt, és a sokféle emberi közösség, amelyeknek mind az imádság és a szeretetszolgálatok körül kellene szerveződniük, a szeretet életterei. Ez a vonás is jellemzően kimarad az okkult, alternatív szeretet- emlegetés mögül. Az ezoterikában nincsenek valódi közösségek, legfeljebb körök, a meditációs divat, a pszichotechnikák gyakorlataihoz nem szükséges a közösség. Az ezoterikus irodalomban sehol nem találtam felhívást se közösségi életmód kialakítására, sem a szegényebbek megsegítésére, mondjuk pl. adakozásra.
A bioenergetikáról és csakraterápiáról
A megkülönböztetés elősegítéséhez szeretnék itt felvázolni néhány alapvető ismeretet a bioenergiával és a csakragyógyítással kapcsolatosan. Megértésükhöz alapvetően Barbara Ann Brennan �Gyógyító kezek c. könyvét használtam, amely a bioenergetikában és a csakragyógyászatban is alap-tan-könyvként ismert.
1. Az egyetemes energiamező

Az ősi, 5000 évnél is régebbi indiai spirituális hagyomány egy Pránának nevezett egyetemes energiáról beszél. Ezt az egyetemes energiát minden élet alapvető alkotórészének és forrásának tekintik. A jógik légzőgyakorlatok, meditáció és testi gyakorlatok segítségével gyakorolják ennek az energiának a manipulációját annak érdekében, hogy képesek legyenek fenntartani megváltozott tudatállapotukat és megőrizni ifjúságukat messze az átlagosnak tekinthető időn túl is
A kínaiak már a Krisztus előtti 3. évezredben beszéltek egy vitális energia létezéséről, melyet ők csinek neveztek. Minden anyag, élő és élettelen egyaránt, ebből az energiából épül fel, és ez hatja át. Ez a csi kétpólusú erőt tartalmaz: yint és yangot. Az akupunktúra ősi művészete e két erő kiegyensúlyozására összpontosít
A Kabbala, a zsidó misztikus filozófia Krisztus előtt 538 körül ugyanezeket az energiákat, mint asztrális fényt említi. Az ótestamentumban számos hivatkozás található az emberek körül levő fényre. ..
A keresztény szentképek Jézust és más szellemi lényeket fénymezővel körülvéve ábrázolják.
Sok ezoterikus tanítás csupán néhányat említve közülük: az ősi hindu védikus szövegek, a teozófusok, a rózsakeresztesek, az észak-amerikai indiánok füvesemberei, a tibeti és indiai buddhisták, madame Blavatsky és Rudolf Steiner részletesen leírja az emberi energiamezőt.
Az egész természetet átható egyetemes energia ideája sok tudós nyugati elmében maradt fenn évszázadokon keresztül. Ezt a vitális energiát, amit mint fénytestet lehetett észlelni, a pytagoreusok említik először, Kr.e. 500 körül.
A matematikus Helmont az 1800-as években egy, az egész természetet átható univerzális fluidomot képzelt el, mely nem testté sűrűsödött anyag, hanem tiszta életszellem, amely minden testen áthatol. .. Helmont és Messmer közölték, hogy az élő és élettelen testek feltölthetők azzal a fluidummal, és hogy az anyagi testek képesek távolról hatást gyakorolni egymásra.. Dr. Dora Kunz, a Teozófus Társaság Amerikai Szekciójának elnöke megállapította, hogy a test minden szervének megfelel egy energiaritmus az étertestben.
A bioenergetikus a tudományát kizárólag olyan kultúrákból, olyan emberektől eredezteti, amelyek a lehető legtávolabb állnak a zsidó-keresztény Kinyilatkoztatástól. Nyíltan mondja, hogy ezoterikus tanításokból indul ki.

A teozófusok (Teozófiai társaság), a rózsakeresztesek nyíltan a keresztény tanítás ellenségei, nem is beszélve Helena Blavatsky és Rudolf Steiner "érdemeirőL" a New Age létrehozásában. Mindketten meghatározó alakjai voltak " és ma is azok " a New Age filozófiájának. Steiner rózsakeresztes volt, Blavatsky pedig buddhista kolostori meditációi során "világosodott meg, s ettől kezdve elszántan üldözte a keresztény hitet.
Brennan a világot átható, és mindent élőt és élettelent betöltő fluidumról, energiáról szóló bizonyítékait a spirituális indiai és kínai hagyományokból vette át. A későbbiekben majd ellentmondást találunk a személytelen, mindent betöltö életenergia és a nagyon is intelligens, irányítható energia jelenléte között. A keresztény hittel teljesen ellentétes a panteizmus: minden Isten tanítása, amely szerint azért van az ásványoknak, köveknek is gyógyító hatása, mert az Isten azokban is benne van, mint minden másban is, ami csak létezik a világban. Amennyiben valaki ezt a tanítást elfogadja, egyértelműen tagadja a keresztény tanítást.
Úgy gondolom, már ennyiből is elég világossá válik a New Age manipulatív munkája, vagyis, hogy a régi keleti és más kultúrákból és vallási hagyományokból kiemel egy-egy szeletet, s azt a nyugati ember ízlésének, elvárásainak megfelelően adja elő. Ugyanis a jógik meditációs gyakorlatainak sem a hosszú fiatalság elérése volt a célja, hanem az, amit a jóga jelent: szellemi út. A jóga célja a megvilágosodás, az önkiüresítés, és a személytelen, mindent átható istenséggel való egyesülés, amely a személyes lét, a tudat kialvását is jelenti. A New Age mindezt egészen másképpen állítja elénk, hisz tisztában van azzal, hogy a ma embere nem talál vonzó távlatokat létének teljes megszűnésében. A New Age egyszerűen elhagyja a számunkra kellemetlennek tűnő dolgokat, és megtartja, sőt kívánatosabbá szinezve ránk tukmálja az érzékeinket és fantáziánkat felizgató elemeket:

2. Most egy kicsit visszatérnék a könyv bevezetőjéhez.

E művet elsősorban egészségügyben dolgozó szakembereknek, papi személyeknek és mindazoknak ajánljuk, akik teljesebb testi-lelki és spirituális egészségre törekednek.
Biztosan nem véletlenül célozza meg a könyv a papságot, hiszen ha őket sikerül megnyerni, akkor bizony a hívek már önként mennek a New Age ölelő karjaiba. Bár az Egyház azt tanítja, hogy a Kinyilatkoztatás teljessé vált Jézus Krisztusban, és az isteni üzenetet lezártnak tekinti, mégis ez a könyv újabb tudással rukkol elő az üdvösségünkkel kapcsolatosan. A teljes testi-lelki és spirituális egészség ugyanis az e könyvben foglalt tudás nélkül nem érhető el. Bár később azt is megjegyzi és ezt sem véletlenül -, hogy ez a könyv nem helyettesítheti a gyógyító tanfolyamokat. Itt szeretném megjegyezni, hogy a könyv írója saját bevallása szerint - isteni, jézusi erőkkel működik együtt a gyógyításkor. Ezekért a gyógyításokért a bioenergetikusok pénzt kérnek, illetve a gyógyító tanfolyamokon a részt vevőknek fizetni kell azért, hogy megtanulják, hogyan működhetnek együtt az angyalokkal, Jézussal és más szellemi lényekkel.
Ingyen kaptátok, ingyen adjátok mondta Jézus. És ne feledjük el Simon mágust sem, aki pénzért akarta a Szentlelket megvásárolni az apostoloktól.
Bár minden ember élménye egyedi, vannak olyan általános élmények, amelyek mindenkinél jelentkeznek az észlelési kör kitágítása, a csatornák kinyitása során.
A csatornák kinyitása azt jelenti, hogy befogadóvá válunk a körülöttünk lévő szellemi valóságok felé. Az az állomáskereső (ember), aki nem hangolódik egy konkrét állomásra (Jézus Krisztusra), könnyen léphet érintkezésbe olyan szellemi valóságokkal, amelyek egyáltalán nem kívánatosak számára. Óvatosan tehát ezzel a nagy nyitottsággal! Fentebb említettem már, hogy nem véletlenül kell az elméleti tudás megszerzésén túl részt venni a gyógyító tanfolyamokon. Az itt megkapott beavatás nélkül ugyanis nem működnek ezek a gyógyító energiák. A beavatás (a keresztény beavatásokból tudjuk) mindig egy kívülálló Forráshoz való csatornázást jelent. A bökkenő csupán az, hogy míg a keresztségben egyértelműen (ebben biztosak lehetünk) Istenhez vagyunk csatornázva , addig az ilyen gyógyító kurzusokon vajon hová csatornáznak bennünket? Ki hiheti el, hogy itt is Isten a forrás, hiszen a beavatásért pénzt kérnek, és van-e bármely bioenergetikusnak képessége arra, hogy Isten erejét pénzért továbbadja, kiárusítsa? Ha nem Isten a forrás márpedig ebben az esetben nem Ő -, akkor ki?
Ha egyszer ráébredünk, rájövünk, hogy hatalmunkban áll megváltoztatni azokat a dolgokat, amelyeket nem szeretünk, és elősegíthetjük azok beteljesülését, amelyeket szeretünk.
A pozitív gondolkodással semmi baj nem lenne, de itt egyáltalán nem arról van szó. A hatalom ettől sokkal többet sejtet, arról nem is beszélve, hogy nagyon öntörvényűen hangzik, és Isten akaratát teljesen kirekeszti a megváltoztatás és beteljesülés folyamatából.

3. Az útmutatás kialakulása

Gyógyítóvá válni nem könnyű feladat.. Mindig azt kapjuk vissza, amit kisugárzunk. Ez az, amit karmának hívnak.
Egyre szembetűnőbben bontakozik ki számunkra a New Age alaptanításainak sok-sok összeillő eleme. Itt vagyunk a karma törvényénél. Mindig azt kapjuk vissza, amit tettünk az előző életünkben. Ez már valóban messze jár a keresztény tanítástól. A karma törvénye, az önmegváltáson alapszik. Senki sem tud eszerint megváltani senkit, csak mindenki önmagát. Így aztán Jézus Krisztus megváltónak hitt halála nem is lehetett megváltó. Így szól erről Dombi Ferenc (katolikus pap) a Hang című könyvében: Jézus is csak önmagát váltotta meg a kereszten. A bioenergiával való gyógyító manipuláció és bármilyen más szellemi eredetű gyógyítási technika eleve feltételezi a reinkarnáció létét és valóságát. Megpróbálkozhatnak ugyan kimosakodni ebből amiatt, hogy a valóban hívő keresztényekkel is elfogadtassák magukat, de ez a törekvés könnyen leleplezhető.
Ahogy az életem kitárult, az engem vezető láthatatlan kéz egyre érzékelhetőbbé vált. Először bizonytalanul éreztem. Majd spirituális lényeket kezdtem látni, mintha látomást látnék. Majd elkezdtem hallani őket, ahogy hozzám beszéltek, és éreztem érintésüket. Most elfogadom, hogy van egy tanácsadóm. Látni, hallani, érezni tudom őt.
Rendkívül sok szellemi gyógyítási technika létezik, de egyvalami mindegyikben közös: a szellemi, spirituális segítő jelenléte. S máris találkozunk egy újabb ellentmondással. A bioenergetikusok közül többen is azt vallják, hogy saját energiakészletükből sugároznak át a betegnek. Ám ezt az általam ismert mindegyik gyógyítási mód megcáfolja, sőt maguk a gyógyítók is, amikor szellemi segítőjüket említik, akik jelenléte mindig meghatározó egy szellemi gyógyítás folyamán. Az a feltételezés, hogy ezek a gyógyító segítőtársak csakis angyali lények lehetnek, eleve hibás, hiszen ez csak akkor lenne hihető, ha az illető gyógyító nem pénzért tanulta volna a mesterségét, és nem pénzért gyógyítana. A mi pénzünk ugyanis egyáltalán semmiféle befolyást nem gyakorol az angyalokra, Istenre pedig főképpen nem. Ennél is továbbmegyek, mert az sem garancia a tiszta gyógyító erőre, ha valaki nem tanfolyamon vette pénzért, hanem csak úgy kapta valahonnan. A megkülönböztetés szabályait erre vonatkozóan a Szentírásban megtaláljuk: gyümölcseiről ismerszik meg a fa.
Az a fa pedig, amely a reinkarnáció tanítását hinti maga körül, valamint a teljes nyitottságot propagálja a szellemi világ felé, valószínűleg rohadt gyümölcsöt termett:
Az ülések során elkezdtem látni valami olyasmit, amit előző életeknek lehet nevezni.

4. Az emberi energiamező vagy aura

Az Emberi Energiamező az egyetemes energia megnyilvánulása, amely igen bensőséges kapcsolatban áll az emberi élettel.
Íme, az ellentmondás, amit az elején említettem. Egy személytelen, mindent átható energiahalmaz, amelyet irányíthatunk, levehetünk, visszaküldhetünk, milyen módon állhat bensőséges kapcsolatban az emberi élettel? A bensőséges kapcsolat legalábbis számomra mindenképpen személyek között létezhet. Ha az a megállapítás az igaz, hogy ez az egyetemes energia személyes létező, akkor KI Ő? Isten nem lehet, hiszen amint már mondtam, annak a feltételezése is mélységesen sérti Isten fenségét és valóságát, hogy a mi pénzünk adása-kapása motiválná Őt a gyógyításra. Akkor KI Ő?
A fizikai testet körülvevő és átható fénylő testet, mely jellegzetes sugárzást bocsát ki, általában aurának nevezik.Valamennyi rendszer rétegekre bontja az aurát.Hét réteget figyeltem meg..Az aura minden rétegéhez kapcsolódik egy csakra.
Az energia egyik szintről a másikra a csakrák tetején lévő kapun át terjed. A legtöbb emberben ezek a kapuk zártak. A spirituális tisztítómunka eredményeképpen nyílnak meg, s így a csakrák az aura egyik szintjéről a másikra átvitt energia eszközévé válnak.
[b]A fenti idézetek alapján azt mondhatjuk, hogy csak az az ember egészséges, aki ismeri az embernek ezt a fajta spirituális felépítését, és képes összehangolni csakrái és aurarétegei energiáit. A teljes testi-lelki, spirituális egészség (azaz az üdvösség) tehát csak azok számára elérhető, akik magukévá teszik ezeket a kereszténységtől teljesen idegen tanokat, és vagy önmaguk, vagy más gyógyítók megnyitják bezárt kapuikat.

5. Az aura hetedik rétege


A hetedik réteg a spirituális sík mentális szintje, amelyet keterikus mintának is neveznek.. Amikor az aura e szintjére emeljük tudatunkat, tudjuk, hogy egyek vagyunk a Teremtővel.
Ezek szerint mégsem személytelen energiamezőről van szó, hanem egy személyről, akit Teremtőnek nevez az író. Szerinte azonban a Teremtővel csak úgy tudunk egységben lenni, ha ismerjük az aura-tant, és képesek vagyunk az aura 7. rétegének szintjére emelni a tudatunkat. Úgy is mondhatnánk, hogy Isten egy passzív szereplője a mi Hozzá törekvésünk folyamatának, és csupán rajtunk áll, hogy elérjük-e Őt, vagy sem.
A keterikus mintaszinten ..találhatók a múlt életek síkjai.. A keterikus szint a spirituális sík legutolsó szintje. Tartalmazza az élettervet, és ez az utolsó olyan szint, amelynek kapcsolata van a jelen inkarnációval.
Egyre világosabbá válik az auragyógyítás keresztény szellemisége. A keterikus szint, ahol egyek vagyunk a Teremtővel, tartalmazza az elmúlt életeink információit is. Ez hordozza az életünkre vonatkozó tervet, amelyet megszületésünk előtt mi magunk állítottunk össze. A Teremtő jelenléte mintegy biztosítéka annak, hogy voltak előző életeink. Figyelem: rothadt gyümölcs!

6. Az emberi növekedés, és az aurában zajló fejlődés

A fogamzás előtti inkarnálódási folyamatról madame Blavatsky Alice Bailey és Eva Pierrakos írt.Az inkarnálódott lélek találkozik útmutatóival, hogy velük megtervezze eljövendő életét. E találkozás alkalmával eldöntik, milyen karmával kell találkoznia, és megbirkóznia a léleknek, milyen negatív hiedelemrendszereket kell élményein keresztül megtisztítania.
Az előzőekben már volt szó az újraszületés (reinkarnáció) tanáról, s itt újra hivatkozik a szerző a New Age alapító Blavatskyra, és a Bailey nevű hírhedt boszorkányra. A karma, mint a sors megváltoztathatatlan törvénye (legalábbis a jelen életútra vonatkoztatva), újra felbukkan. És találkozunk egy érdekes kifejezéssel: a negatív hiedelemrendszer megtisztítása, mely a fent említett fajsúlyos szerzők munkásságát ismerve, egyértelműen a kereszténységtől való elfordulást jelenti.

7. A csakrák pszichológiai funkciója


Amikor a csakrák normálisan működnek, akkor nyitottak, az óramutató járásával megegyező irányba forognak, és a számukra speciálisan szükséges energiát metabolizálják az Egyetemes Energiamezőből. A csakra bármely varázsvesszővel mért zavara mellett megtalálható a hozzátartozó pszichológiai aura zavara is (a varázsvessző technikáját ld. A 9. fejezetben).
Itt újra több problémával kerülünk szembe. Az Egyetemes Energiamező (így nagybetűvel), amely már szerepelt Teremtőként, de most újra azt látjuk, hogy a csakrák egyszerűen leszívják ebből az Energiamezőből a számukra éppen szükséges speciális energiát. Az ellentmondás most már antagonisztikussá válik. Vagy személytelen ez az energiamező (kisbetűvel), és akkor talán leszívhatják a csakrák (ha léteznek) egy részét, vagy a személyes Teremtőről beszélünk, és akkor a csakrák (ha vannak) bármilyen kísérlete erre az energiavámpírságra képtelenség. A rossz gyümölcsök pedig egyre csak érnek ezen a fán. Ugyanis előbukkan a mágia egy újabb kelléke, a varázsvessző. Persze, gondolom, ezen hozzám hasonlóan nem mindenki lepődik már meg, hiszen aki a New Age szélén kaparászik, az hamarosan könyékig benne találja magát. Aki még ezek után a bioenergetikát és a csakragyógyászatot veszélytelennek, keresztényinek tudja látni, illetve úgy gondolja, hogy ezek a természetgyógyászat kategóriájába illeszthetők, az vak.

8. A csakrák diagnosztikája

A csakra állapotának érzékelésére először én egy inga használatát találtam a legjobbnak.. Ha sikerült némi érzékenységet kifejleszteni a kezünkben,.. akkor kézérzéseink segítségével gyakorolhatjuk az energiaáramlás érzékelését.. Ugyanezt úgy is megtehetjük, hogy ujjbegyünket egy akupunktúrás pontra helyezzük.
Ismét feltűnik, mint nagyon fontos eszköz, az inga. Az ingával lehet tehát a csakrák mozgását, energiaszintjét, aurákat vizsgálni és mérni, de az inga szakavatottabb művelői kiingáznak bármit, teljes vérképet tudnak elemezni, sőt, előző és jövendő életekről is tudósítanak stb. S újabb fogalom kerül előtérbe: az akupunktúrás pont. Az akupunktúrát ugyan megpróbálták megfosztani attól a filozófiától, amelyen alapszik, ám így a tudományos magyarázat még mindig várat magára a hatásmechanizmusát illetően. Addig pedig marad az áltudományosság, amely mégis keveri az ősi kínai dualista világnézetet és az ezen alapuló meridiánrendszert az anatómiai ismeretekkel. A bioenergetika pedig keveri az ősi kínai dualista világképet és a meridiánrendszert, az ősi indiai spirituális hagyományt, a panteista világképet és a csakra- és aurarendszert, és minderre megpróbálja a tudomány zászlaját kitűzni. A baj csak az, hogy a lóláb (inkább lópata) nagyon kilóg!

9. A betegségek oka


A gyógyítóé a szeretet munkája. A gyógyító eléri a lélek fájdalmas területeit és gyengéden újraéleszti a reményt és azt az ősi emléket, élményt, aki a lélek. A testet minden ízében megérinti az isteni szikra és gyengéden ráébreszti arra, hogy Istenként létezik, és az Egyetemes Akarattal együtt kérlelhetetlenül halad az egészség és teljesség felé.
Újabb fogalmak lépnek be ismereteink körébe. A lélek, akit, mint egy emléket, a gyógyító ébreszt fel. Az eszmélés eredménye pedig nem más, minthogy Istenként létezik. Nem emlékszem rá, hogy a zsidó-keresztény Kinyilatkoztatásban hol lehet megtalálni a saját Istenségünkre vonatkozó utalást. Milyen körülmények között mondhatja magáról az, aki embernek lett teremtve, hogy Istenként létezik? Egyetemes Energiamezőről már volt szó, Teremtőről is volt szó, de most találkozhatunk az Egyetemes Akarattal is. Hol kell őt elhelyeznünk eddigi ismereteinkben? Az Egyetemes Akarat kifejezés számomra újra csak egy személyes létezőt idéz, hiszen a személytelen dolgoknak nem lehet akarata. Ha ez az Egyetemes Akarat Isten egyik aspektusa lenne, akkor hogyan létezhet az emberi lélek Istenként Isten mellett? Engem ezek a kifejezések nagyon emlékeztetnek a José Silva agykontrolljában emlegetett Magasabbrendű Intelligencia, Legmagasabbrendű Intelligencia elnevezésekre. Ezek pedig számomra valaminek az eltakarását jelentik. Ott feltétlenül bajt és rosszat érzek, ahol nem nevezik Istent Istennek, hanem mindenféle homályos kategóriákban beszélnek. Ilyen esetekben sohasem tudni, hogy igazán ki vagy mi bújuk meg e kifejezések mögött. Csak érdekességként szeretném megemlíteni, hogy Brennan könyvében is elég sok technika és gyakorlat található, ami nagyon is hasonló az agykontroll gyakorlataihoz.

9. A gyógyítás folyamata


A hetedik szint megjavítása automatikusan megnyitja a hatodik szintet a nagyobb mennyei szeretet számára. A mennyei szinten a gyógyítót mennyei szeretet veszi körül, amelyet egyszerűen közvetít a beteghez. Éteri szinten a spirituális sebészet az auratestet alakítja át. Ennek az a hatása, hogy az akaratot hozzáigazítjuk az Isteni akarathoz.
Újra úgy érzem, mintha tejszerű ködben járnék, amikor ezt az idézetet olvasom. A mennyei szeretet megtapasztalása ezek szerint csupán az aura jó működésétől függ. Isten ilyen bonyolult módját választotta az ő szeretete közlésének. Ha ez így van, akkor Isten szeretetét (már amennyiben a mennyei szeretet ezt jelenti) csak akkor élhetjük át, és fogadhatjuk be, ha bioenergetikushoz fordulunk, mert az egyszerű hívőnek fogalma sincs az auráról és csakrákról. Jézus állandóan arra hívta fel a figyelmet, hogy magunk fordulhatunk Istenhez szeretetért, a Szentlélekért, bármilyen kéréssel zavarhatjuk Őt. Ha közvetítőre van szükségünk, az maga Jézus! Hiszem, hogy a mennyei szeretet nem csak a �mennyei szinten� hanem a mi egyszerű emberi szintünkön is átélhető, csakragyógyász nélkül is. Jézus olyan időben élt, amikor már ismert volt az ősi indiai spirituális hagyomány, mégsem élt azokkal, és nem is próbálta hasonló dolgokra rávenni tanítványait, illetve a betegeket. Ha ez egy valóban létező és Istennek is tetsző dolog lenne, javára válna az emberiségnek és közelebb vinne az üdvösséghez, akkor hiszem, hogy Jézus megmutatta és megtanította volna. De nem tette! Amit fontosnak tartott, hogy megtudjunk, azt elmondta. A testi-lelki egészség, a spirituális teljesség, a mennyei szeretet az Ő szavaiban, az Ő életében, Benne van.
Továbbmenve azt olvassuk, hogy a szellemsebészet hatása az, hogy az emberi akaratot az Isteni akarathoz igazítjuk. A fogalmak áradatában akár el is veszhetünk. Volt az előzőekben Egyetemes Akarat, most Isteni akaratról van szó. A szándékos egybemosása a személyesnek a személytelennel most már egyértelmű. De mi lehet a szándék mögött? Valószínűleg az, hogy az egyszerű ember zavarodjon össze ebben a sokaságban, és veszítse el az igaz Isten ismeretét. Ne tudja már, hogy Ki vagy mi is Ő. Ha eljut idáig, akkor azt is el fogja hinni, hogy a szellemi gyógyász képes lesz az ő egyéni akaratát Isten akaratához igazítani. Nem is gondol arra, hogy a szabad akaratot mindenki maga kapta, és mindenki maga dönt arról, hogy Isten akarata szerint tesz vagy sem. Helyette nem hozhat sem pozitív, sem negatív döntést egyetlen szellemgyógyász sem, és döntéseinek következményeit sem viselheti.
Aubrey Westlake Az egészség módszere c. könyvében megnevezte azokat a gyógyszereket, amelyek az aura különböző szintjére hatnak. Megfigyeltem, hogy minél erősebb egy homeopatikus gyógyszer, annál magasabb szintű auratestre hat.Természetesen a kézrátételes gyógyítás, a gyógyító meditáció és a fénnyel, színnel, hanggal, kristállyal történő gyógyítás mind eléri az aura felsőbb szintjeit
A bőség zavara ömlik ránk ebből a rövid idézetből. A sokat vitatott homeopatia is bekerült tehát a mágikus gyógyítás körébe. Ebben az aspektusában pedig elég érdekes lenne ártatlannak vélelmezni. Éppen azt mutatja e könyvben való szereplése, hogy mind készítése, mind hatása a szellemi régiókban keresendő, vagyis nincs tudományos alapja.
Az idézet további részében pedig a természetgyógyászat körébe sorolt, de oda nem tartozó gyógyászati módokat sorol fel: kézrátétel, kristály.


10. Kapcsolatfelvétel spirituális vezetőinkkel


A vezető is, mint egy kesztyű, látszólag rám simul, és a beszélgetéssel összhangban kezdi mozgatni karjaim és lábaim. Ő a kezemet is használja, hogy kiegyensúlyozza energiamezőmet, és energiát közvetít csakráimba, amíg beszél.
Valamiféle jelenlétet érzéklünk a hátunk mögött. Puhán, rendkívül könnyedén vezetőink belecsusszannak auránkba. Összhangban vagyunk az egész univerzummalészrevesszük, hogy a vezetők kezei éterikus kezeinken keresztül becsúsznak a páciens testébe.
Igencsak érdekes történésnek vagyunk tanúi. A gyógyítót segítő szellemi vezető rásimul a gyógyítóra, és használja a testét, miközben energiát közöl vele. Ha elég bátor lennék, azt mondanám, hogy egy démoni megszállás esetét írja le. Isten és angyalai így sohasem használtak embert, annál inkább a médiumokat a gonosz lélek.

11. Az energiamezőnk a gyógyítóeszközünk

A gyógyítás során közvetített energiát nem mi hozzuk létre, de ahhoz, hogy azt az Egyetemes Energiamezőből magunkhoz ragadhassuk, előbb a saját frekvenciánkat kell a beteg által megkívánt szintre emelni.
Most már egyértelműen kimondja a szerző, hogy a bioenergetikus nem a saját energiájával dolgozik, ahogyan azt sokan állítják, hanem az értelmezhetetlen Egyetemes Energiamezőből (Istentől?) ragadja magához. Ismét fölmerül a kérdés: mi ez az Egyetemes energiamező? Mert ha Isten, akkor nem hinném, hogy bárki csak úgy magához ragadhatná tőle az erőt. Ha nem Isten, akkor miért keveri gyakran a szerző a fogalmakat? Ha nem Isten, akkor ki, vagy mi?

12. A gyógyítás sorrendje

Mielőtt először találkozunk a pácienssel, nagyon fontos, hogy ráhangolódjunk a mindig jelenlévő magasabb energiákra. E célból gyorsan felhozom energiáimat a csakrákon. Elmondok egy megerősítést, hogy Krisztussal és a fény egyetemes erőivel összehangolódjak.........Ha nem állunk kapcsolatban Krisztussal, akkor az Egyetemes Teljességhez, Istenhez, a Fényhez, a Szentek Szentjéhez fűződő kapcsolatunkat alkalmazzuk.
A zagyvaságok tárházát szemlélhetjük most már. Az író felteszi, hogy ő bármikor gyógyítani kezd, a magasabb energiák mindig jelen vannak. Hogy mit vagy kit ért ezek alatt a magasabb energiák alatt, az végképp nem világosodik meg. Hogy melyik az erősebb: Krisztus és a fény egyetemes erői, vagy ha nem állunk kapcsolatban Krisztussal, akkor a másik csoport-e, azt nem lehet tudni. Ráadásul a másik csoportban említettek kiléte is homályos: ki az az Egyetemes Teljesség, és ha Őt Istenként fogadjuk el, akkor ki az Isten, nem is beszélve a Fényről és a Szentek Szentjéről. Krisztus személyének említése mindenképpen olyan csúsztatás, ami a keresztények lelkiismeretét van hivatva megnyugtatni. Annak a gondolata is arcpirító eretnekség, hogy egy szellemi zavarosban halászó csakragyógyász úgy használja Istent és Jézust a manipulációihoz, mint valami sebészeti eszközöket.

A bioenergetikával, csakragyógyászattal, szellemsebészettel való foglalkozásom mindezeknek csupán egy vékony kis szeletét érintette. Remélem, sikerült azonban rávilágítani azokra a sötétségekre, csúsztatásokra, amelyek könnyen tévútra vihetik az embert, aki még nem látott bele a szellemi világnak ezekbe a sötét bugyraiba. Szeretném hangsúlyozni, hogy nincs olyan bioenergetikai kezelés, amely az itt leírt mentalitásoktól mentes lenne, illetve amely valamilyen "tisztA" isteni erőt közvetítene a beteg ember felé. A tiszta erőt csupán imádsággal eszközölhetjük ki, és csak alázatos, Istent az Őt megillető helyen tisztelő és imádó lélekkel. A keresztény embert inkább arra kell orientálni, hogy minél többet olvassa Isten Igéjét, épüljön, gyógyuljon annak igéreteiből, és az imádságos keresztény közösségekben jelen lévő Krisztus erejéből. A hitből élőnek nincs szüksége szellemi gyógyítókra, különböző technikákra ahhoz, hogy a mennyei szeretetet megtapasztalja és magába fogadja. Istennel egyek lehetünk az auránk kapujának megnyitása nélkül is, de csupán Krisztus Urunk érdeméből és szeretetének végtelen volta miatt.
Csúnya csúsztatásnak tartom azt is, hogy ezeket a gyógyítási módokat a természetgyógyászat cégére alatt hirdetik, holott ahhoz ezeknek semmi de semmi köze nincsen. Még inkább félelmetesnek és veszélyesnek találom azt, hogy egy olyan intézményt népszerűsítsenek katolikus keresztény újságban, amely az itt megtárgyalt elfogadhatatlan szellemi hátterű praktikákat alkalmazza.

Végül álljon itt egy idézet Máté evangéliumából (7, 21-23): Nem mindenki, aki azt mondja nekem: Uram, Uram!, megy be a mennyek országába, csak az, aki megteszi Atyám akaratát, aki a mennyben van. Sokan mondják majd nekem azon a napon: Uram, Uram! Nem a te nevedben prófétáltunk, nem a te nevedben űztünk ördögöket, és nem a te nevedben tettünk sok csodát? Akkor majd kijelentem nekik: Sohasem ismertelek titeket. Távozzatok tőlem ti, akik gonoszságot cselekedtetek!
(Juhász Zoltánné)
(volt természetgyógyász, volt szellemi gyógyító)

(forrás: karizmatikus.hu.)
http://www.karizmatikus.hu/teveszme.htm
 
Naplózott Naplózott  
 
Módosítás: 2010.07.01 14:14 Név: Margit.
 
--
``Legyek én gyertya, csendes eszköz, szolgája az égi fénynek, Hogyha Istenem úgy akarja, ne tudjam kiért, s kikért égek.``
  A téma lezárása megtörtént.
#3337
Margit (Adminisztrátor)
Adminisztrátor
Hozzászólások: 2947
graph
A felhasználó távol van Kattintson ide a felhasználó profiljának megtekintéséhez
Egyházi tiltakozás és tévtanításnak nevezi az alábbi irányzatokat 2 éve, 7 hónapja  
.


Az első pecsét: a hitehagyás

http://uzenete.blogspot.com/


"Minden más isten a sátántól származik, független attól, hogy mennyire vonzó ezek megjelenése.

Kérlek benneteket, ne pazaroljátok el az örök életet azáltal, hogy hűséget fogadtok azoknak a vallásoknak, amelyek tisztelik a New age gyakorlatait, beleértve a Reikit, a Pránát, a Jogát, a New age meditációkat, a tarot kártyákat, a jövőbelátást (clairvoyancy), a médiummal foglalkozó olvasmányokat, és a felemelkedett mesterekkel összefüggő angyalimádást.

Ezek az okkult gyakorlatok, lassan, de biztosan elfogadottakká válnak, nemcsak a társadalmatok által, hanem a Katolikus és más Keresztény Egyházak által is.

Ezen hamis vallások tanai oly gyorsan terjednek, hogy Isten gyermekeinek milliárdjait falják fel, akik - most már- oly sok hamis vigaszt találnak bennük, hogy többé már nem ismerik el ISTEN létezését, az egyetlen IGAZ ISTENÉT."
Forrás:jezusatyánk.hu)
 
Naplózott Naplózott  
 
Módosítás: 2012.03.10 21:59 Név: Margit.
 
--
``Legyek én gyertya, csendes eszköz, szolgája az égi fénynek, Hogyha Istenem úgy akarja, ne tudjam kiért, s kikért égek.``
  A téma lezárása megtörtént.
Az elejére Hozzászólás a témához
Támogatja a FireBoardegyenesen az asztalra hozza a legújabb hozzászólásokat